Saturday, December 3, 2011

The Petit Bourgeois Greek and the newspaper fiasco.

Σήμερα όσοι θα αγοράσετε την εφημερίδα "Τα Νέα", θα δείτε στο ένθετο "Νσυν" ένα δισέλιδο άρθρο με τους εντελώς χαζούς, κατά τη γνώμη μου, τίτλους "Τρέμε κρίση, έρχονται οι Super Greeks", "Πέντε κομίστες μας δίνουν τη δική τους πρόταση για διέξοδο από τη κρίση" και "Αυτοί θα μας σώσουν από την κρίση".
Σε αυτό λοιπόν το άρθρο με τους χαζούς τίτλους που προανέφερα συμμετέχω και εγώ με μια εικονογράφηση. Σχεδίασα τον Έλλην Μικροαστό που μπορείτε να δείτε και παρακάτω στις φωτογραφίες που ακολουθούν.
Όπως είναι λογικό ήδη θα σκέφτεστε για ποιο λόγο έκανα μια εικονογράφηση για ένα άρθρο του οποίου τους τίτλους θεωρώ χαζούς. Ας ξεκαθαρίσω λοιπόν κάποια πράγματα σχετικά με τη "συνεργασία" σε αυτό το άρθρο για να σας φύγει σε εσάς η απορία αλλά και για να γκρινιάξω λίγο παραπάνω.
Πρώτον, αυτό που μου ζητήθηκε να κάνω, αν θέλω φυσικά αφού τέτοιες δουλειές δεν πληρώνονται ήταν να σχεδιάσω τον σύγχρονο Έλληνα υπέρ-ήρωα. Έτσι απλά.  Όχι τον υπέρ-ήρωα που θα σώσει την Ελλάδα από την κρίση. Αν μου είχε ζητηθεί κάτι τέτοιο θα είχα σχεδιάσει κάτι πολύ διαφορετικό ή ,το πιο πιθανό, θα είχα αρνηθεί τη συμμετοχή μου. Επομένως, όταν σχεδίαζα τον Έλλην Μικροαστό, δεν τον είχα στο μυαλό μου ως την διέξοδο από την κρίση ούτε ότι θα σώσει την Ελλάδα όπως μου χρεώνουν στην εφημερίδα. Πως γίνεται να σώσει την Ελλάδα αυτός που είναι ο κυριότερος λόγος που δεν δοκιμάζει καν να σωθεί αυτή η χώρα;
Δεύτερο και πιο απρεπές. Όταν με πληροφορούσαν για το τι θέλουν να σχεδιάσω μου είπαν ότι όλοι οι καλλιτέχνες οι οποίοι θα συμμετέχουν στο άρθρο θα έχουν τον ίδιο χώρο, 1/4 με 1/6 της σελίδας. Όπως θα δείτε και στη τελευταία φωτογραφία κάτι τέτοιο δεν ισχύει.
Αυτά τα λίγα λοιπόν. Τέλος γκρίνιας.





3 comments:

Anonymous said...

Ήταν όντως ασαφείς οι οδηγίες αλλά παρ' όλα αυτά η δική σου εκδοχή μου άρεσε πολύ περισσότερο. Νομίζω ότι οι υπόλοιποι το είδαν πιο ρεαλιστικά, και οι δικοί τους ήρωες είναι πιο αμερικανοποιημένοι και τυποποιημένοι. Ο Έλληνας Μικροαστός έχει χιούμορ και άποψη και είναι πιο αυθεντικός - οπότε μη νιώθεις άσχημα για αυτό που έγινε.

Tasmar said...

Ανώνυμη/Ανώνυμε, το θέμα δεν είναι ποιος έκανε την καλύτερη ζωγραφίτσα στο συγκεκριμένο άρθρο. Δεν κάναμε talent show. Αυτό που θέλω να θίξω μέσα από το παράπονο/γκρίνια μου είναι ο αντί-επαγγελματισμός της εφημερίδας.

Alexia said...

Κουράγιο...

Σε quotara και σου δανείστηκα και τις φωτό στο blog μου.

Συναδελφικούς χαιρετισμούς!